Dopalacze o działaniu reklamowanym jako podobny do marihuany

W reklamie usłyszysz: odprężysz się, rozluźnisz, wprawisz w dobry nastrój.

W rzeczywistości możesz doświadczyć: wymiotów, „gonitwy” myśli, nerwowości, bólów w klatce piersiowej, drgawek, utraty przytomności.

Występują w postaci: mieszanek ziołowych, proszku.

Ludzie zażywają je poprzez: palenie.

  • Przedawkowanie: Może prowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń różnych organów wewnętrznych (serce, nerki, wątroba i inne), a w konsekwencji – do utraty życia.

  • Utrata zdrowia: Ten rodzaj „dopalaczy” jest szczególnie niebezpieczny dla pracy wielu organów wewnętrznych. Może doprowadzić do uszkodzenia nerek, wątroby, układu nerwowego oraz podwyższać tętno i ciśnienie krwi. W konsekwencji może doprowadzić do śmierci.

  • Nieprzyjemne doznania: Pod wpływem „dopalaczy” z tej grupy można doświadczyć wielu bardzo nieprzyjemnych objawów, m.in.: wymiotów, bólów w klatce piersiowej, drgawek, utraty przytomności.

  • Stany lękowe: Nasilenie przeżywania złego samopoczucia lub wywołanie takiego stanu to jedna z konsekwencji zażycia „dopalaczy”. Pod ich wpływem zwykły niepokój może nagle przerodzić się w przeraźliwy lęk i panikę.

  • Utrata panowania nad sobą: Zażycie tego rodzaju „dopalaczy” prowadzi często do „gonitwy” myśli, nerwowości, senności i problemów z wysławianiem się (bełkotliwa mowa). Taka sytuacja naraża na ośmieszenie lub – co gorsza – zwiększa ryzyko ulegania różnego rodzaju wypadkom.

  • Agresja wobec otoczenia: Osoby, które stają się nerwowe i tracą panowanie nad sobą bywają agresywne wobec innych ludzi.

  • Nieotrzymanie skutecznej pomocy medycznej: „Dopalacze” o tej samej nazwie mogą zawierać różną mieszankę substancji psychoaktywnych i toksycznych. W związku z tym pracownicy służby zdrowia nie posiadają informacji o tym, jakiego rodzaju substancje i w jakiej ilości znajdują się w organizmie osoby, która zażyła dany narkotyk. Nie zawsze są więc w stanie uratować jej życie.

Ryzyko używania:

  • Przedawkowanie: Może prowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń różnych organów wewnętrznych (serce, nerki, wątroba i inne), a w konsekwencji – do utraty życia.

  • Utrata zdrowia: Ten rodzaj „dopalaczy” jest szczególnie niebezpieczny dla pracy wielu organów wewnętrznych. Może doprowadzić do uszkodzenia nerek, wątroby, układu nerwowego oraz podwyższać tętno i ciśnienie krwi. W konsekwencji może doprowadzić do śmierci.

  • Nieprzyjemne doznania: Pod wpływem „dopalaczy” z tej grupy można doświadczyć wielu bardzo nieprzyjemnych objawów, m.in.: wymiotów, bólów w klatce piersiowej, drgawek, utraty przytomności.

  • Stany lękowe: Nasilenie przeżywania złego samopoczucia lub wywołanie takiego stanu to jedna z konsekwencji zażycia „dopalaczy”. Pod ich wpływem zwykły niepokój może nagle przerodzić się w przeraźliwy lęk i panikę.

  • Utrata panowania nad sobą: Zażycie tego rodzaju „dopalaczy” prowadzi często do „gonitwy” myśli, nerwowości, senności i problemów z wysławianiem się (bełkotliwa mowa). Taka sytuacja naraża na ośmieszenie lub – co gorsza – zwiększa ryzyko ulegania różnego rodzaju wypadkom.

  • Agresja wobec otoczenia: Osoby, które stają się nerwowe i tracą panowanie nad sobą bywają agresywne wobec innych ludzi.

  • Nieotrzymanie skutecznej pomocy medycznej: „Dopalacze” o tej samej nazwie mogą zawierać różną mieszankę substancji psychoaktywnych i toksycznych. W związku z tym pracownicy służby zdrowia nie posiadają informacji o tym, jakiego rodzaju substancje i w jakiej ilości znajdują się w organizmie osoby, która zażyła dany narkotyk. Nie zawsze są więc w stanie uratować jej życie.